8 Mac 2010

Mengapa Cinta Tak Kesampaian?Bersama Pakar Motivasi Kimi


Oh..mengapalah aku ini membujang je..takde sapa ke nak kat aku? Aku ni tak hensem ke? tak cantik ke?..Saya pasti mesti ada yang terlintas di hati atau paling tak pun dia lalu selamba dek je di hati...memang normal la..ini lumrah ye dek..bukan senang nak senang..ok macam ni ye..semua perkara yang terjadi tu takdir dek..terimalah semua itu dengan redha..bukannya clash hari ni bermakna clash selama-lamanya dek..ingat pesan abang ni ye..mungkin ada jodoh adik di sebelah masa minum teh tarik kat LEGO tapi belum tibanya masa maka pasti seolah seperti tidak pernah ketemu..waduh..waduh..

Meskipun kiranya ada la tersemat di hati rasa jealous tu tpi janganlah merasa diri anda itu tidak sempurna atau serba kekurangan..ada hikmah di sebalik itu..mungkin ada yang lebih baik untuk diri anda..Anda barangkali perlu lebih mesra..jangan terlalu mengekang diri dari berkawan kerana takut terus dikecewakan kerna tak semua orang sama..kalau ada yang cuba ingin mengenali anda, bukalah pintu hati anda demi memberi peluang untuk berkenalan..rasanya itu tidak salah dan sama sekali tidak merugikan pun..janganlah terlampau bersikap dingin kepada mereka tatkala cuba membuka tirai perkenalan..mana tahu..mungkin dia jodoh anda..

The moral of the story ialah kita seharusnya bersikap lebih terbuka bagi memberi laluan kepada mereka yang ingin mengenali lebih lanjut tentang diri kita..Bukanlah berdentum guruh di langit, bukanlah runtuh gunung yang tinggi, tidaklah hancur dimamah bumi kalau diri anda membuka peluang sebegini kepada mereka yang cuba ingin menghargai diri anda..Bukan senang nak dilamun cinta..izinkan hati anda menerimanya..bak kata pepatah'berfeeling-feeling ke hulu,mengayat-ayat di tepian,bercinta-cinta dahulu,berclash-clash kemudian'..
Ok..terima kasih..setia bersama dengan Cool fm..Radio retro terbaik..dengar-dengarkan..

2 ulasan:

Nurul Hilmiyah berkata...

pasal cinta. . hurmmmmmmmmmmmmmmmmmm ase nk mgeluh pjg jew, bile pnah putus cinta biase laa ssh nk pcye lg pd insan bgelar llaki..bkn xbka pin2 hati ni..tp bila bka yg hadir nmpk same je mcm yg dlu..xtaw lg mcmne harus motivatekn diri ni..skunk sesapa pon just fren..not more than that,hurmm bru la ati ni tng..mungkin lom ready gaknye kn..huhu

abg ni cpat sgt bg jwpn fresh jgak otak erh..lancar jew,tp asenye blog ni lbih ssuai 4 motivate,biase laa budak law..heheh good luck erh..jgn lupe go 2 my blog, tp xlaa secanggih ni..hehe

Mohd Hakimi Zulkifly berkata...

oh,memang fresh pun..haha..ok2..insay-Allah