31 Oktober 2010

Memori DPP Perwaja

Wahai sahabatku di DPP Perwaja,


Destinasi pertama diriku di universiti ini ialah DPP Perwaja. DPP yang dikenali sebagai DPP Palapes. Tatkala di minggu orientasi lagi kami sudah diterapkan dengan budaya Perwaja. Kelibat para fasilitator ketika waktu orientasi masih lagi terlintas di fikiranku. Budaya disiplin yang tinggi perlu ada bagi meneruskan kehidupan di DPP orang besi ini.

Dewan Penginapan Pelajar Perwaja



Memori serta kenangan bersama rakan-rakan di DPP Perwaja masih belum lekang dari fikiranku. Selalunya sewaktu aku keseorangan, pasti kenangan ini terpancar kembali. Malahan idea cendol yang selalu aku nyatakan itu pun datangnya daripada persahabatanku bersama mereka.

Kegilaan member2 di Perwaja memang tak dapat nak disangkal lagi. Tak habis2 dengan idea gila. Setiap hari pasti ada saja benda yang nak dijadikan bahan lawak. Aku kadang-kadang merasa gembira mengingatkan kembali saat ini. Ada kalanya aku merasa sedih kerana tidak mungkin dapat kembali bersama mereka seperti di kala itu. 


Shuk, Rushdan, Fitri, Mawi(Latif), Anuar selalunya akan melepak dengan aku di Kafe DPP Petronas. Memang best betul lepak dengan diorang ni. Nak pecah perut dibuatnya kalau bersembang kat kafe tu. Siap bagi nama pelik kat setiap sorang. Bila malam tu tema pendekar, dia ni nama Andika, Jalak, Tuk Putih la. Memang boleh gila sebenarnya lepak dengan diorang ni. Kalau dibuatnya malam tu tema kampung, diorang letak nama kampung la plak. Mamat ni nama Pak Akob la, Jali la. Pening kepala bila fikir2 balik.


Masa kat Perwaja, aku banyak lepak kat bilik Shuk dengan Rushdan. Masa tu, Mawi dengan Anuar selalu ada. Fitri pun kadang2 ada jugak. Kitorang selalu la buat ceramah politik Perwaja dalam bilik tu. Kira macam bilik tu Parlimen Perwaja la. Dia ni jadi ahli parlimen sini. Aku jadi ahli parlimen situ. Maka tak habis-habis bergelak tengok gelagat masing2 yang berlagak macam ahli politik. 


Kami memang banyak fikir2 benda gila. Memang banyak yang tak masuk akal daripada yang masuk akal. Sebab tu, jarang kami ni tension sebab selalu sangat meroyankan diri. Cuma time nak exam kami slowkan sikit aktiviti meroyan kami tu. 


Kepada para sahabatku di DPP Perwaja, kedengaran cerita kamu semua bakal berhijrah ke DPP YAB. Tidak mengapalah rakan-rakan. Aku pun ada kat Bukit Kaci ni. Mungkin YAB menawarkan sesuatu yang lebih baik. Syurga dunia kat sebelah je kan. Moga2 hijrah korang akan membuka lembaran baru. Kalau ada masa, aku boleh melawat DPP YAB pulak ye.


'Di UUM ini, Perwaja itu kampung halamanku, Bank Rakyat itu tempat aku mengenal erti kehidupan dan SME Bank pula membuka sejuta harapan'





Tiada ulasan :